Pages

Thursday, November 28, 2013

1st Anniversary Vacation - Philea Resort & Spa Melaka

Tadaaa...Fuhh Fuhh..Tiup2 sebab blog dah bersawang..Kekangan kerja yang melampau sampai sabtu ahad keje..Tak sempat buat ape..Haih..berhabuk gak benda ni dalam draft.
Alhamdulillah 10/11/2013 aritu anniversary kitorang yang pertama. Dah setahun dah perjalanan idop kami. Semoga dipanjangkan jodoh kami hingga ke jannah. Jadi kami plan dah lama dah untuk wat short vacation. Destinasi Kami Philea Resort & Spa Melaka..Kumpul duit ok nak g sini. RM455 belum masuk 10+6% tax tu...

katanya datuk Shah Rukh Khan penah duduk kat sini huhuh..pintu pon dah gerbang semacam..gerbang la juga duit poket kami haha..Datang-datang je dapat welcome drink. Limau asam boi. Sedap!

Eh macam comel je..Bollywoodnye laki aku hahhaha

Naik buggy nak pegi ke bilik hotel

Ni la bilik hotel kami. ade 4 bilik. Nasib kami yang atas. Boleh bagi bising2 kt org bawah hahahaha

Konsep resort ni bertemakan lodge...kayu balak dia..cantikk..masuk pon bau kayu

Tido dengan selesa after penat bekerja

semua kayu tau

pemandangan bilik kami berdepan je dengan swimming pool

Do not disturb!

Cantik kan swimming pool dia..malam lagi cantik

budak cinonet

jalan-jalan amik angin petang

and lepas tu have a nap...vacation ni kami tak g pon jalan-jalan kat melaka. pasal dah selalu pegi. lebih kepada nak merehatkan diri dan tenangkan fikiran (tp tak tenang pon asik2 call masuk ting tong ting tong tanye pasal keje..aku baling phone nah senyap terus n biol sampai skrg hahahah)

Malam tu makan dekat Restoran dekat Hotel tu..Marbeles! Sedap. Macam biasa cik abang dengan tekak melayunye..i plak western la hehe..Lepas tu balik tengok tv n tido...

Sarapan pagi esok. Banyak pastries Nyums!

oh yang ni tak sedap.

kitorang makan kat luar..tepi kolam..baru ade suasana bunyi2 air..dalam air cond..tapi dekat ngan tempat buffet la...

Pastu jalan-jalan dekat resort. Kitorang pelik semalam sebab ade forensik datang. Stalk dekat insta Philea ni rupenye ade kabakaran sehari seblum tu...Tatau la litar pintas ke ape..penghuninye selamat nasib baik. Kayu kan jadi cepat sangat merebak. Rentung habis! Lepas tu kitorang mandi dekat swimming pool. Mandi punye mandi. Berenang (kononnye) terus kaki cramp hahahahah! Dah tua la tu...

#ootd miahahaha nak check out dah

Nasib ade buggy ni..tak penat aku berjalan...

Eh Tok Jib rupenye yg rasmikan...

Lobby Area

Check out n jalan melaka pegi tgk muzium kapal selam..Dulu laki aku pegi masa lepas tunang. Tapi tak leh masuk lagi. Sikalang sudah boleh masuk maaa

macam-macam kat dalam tu

tempat tido yg sempit

ni la dia kalau honeymoon berdua susah nak gambo sekali. Pakai split pic je la tu pon x jadi hahahah

Pastu Singgah makan nasi beriani. Nak makan Yong Tau Fu Telok Gadong tutup plak. Haih

Hubby kata seronok la tido hotel 5 star ni..Amboi dah mahal mmg la sedap. Dia nak try Grand Lexis plak pasni hehehe ^_^. Ok Jom