Pages

Wednesday, May 06, 2009

praktikal week 3

day 15: 27/04/2009

takde ape sgt...tolong abang2 wat report...surf ternet..bla bla bla~ esok baru g site

day 16: 28/04/2009

ikut abang hayat g wat VLAN and Docket VLAN...VLAN actually for 3G..usually la..sekarang ni MAXIS tengah dalam proses mengupgradekan service 3G diorang..bagus gak..maxis broadband aku ni lembab je..lajukan sikit ye MAXIS...oh ye basically upgrade to sebenarnyer nak tuka dari guna cable E1 tuka guna IP je..so takdela serabut2 cabin tu sebab pasni 3G akan guna IP address..senang sikit...so semua site tu pergi untuk upgrade kan 3G...besides that kena test ping gak nak tgk link tu ok ke tak...

abang hayat ngah troubleshoot...masa ni aku ngah kesejukan..haiya lupa lagi mau bawak sweaterni adalah test gear..gunanye untuk test ping..tp certain laptop leh ping terus..tayah gune test gear ni

ni la cable E1..nampak serabut kan? jadi lebih senang pakai IP address

day 17: 29/04/2009

wat VLAN docket..g site ikot abang hayat ngah fahmi..siot la fahmi kejenyer tak abes2 nak memalukan aku..lol~ wat bende yg same gak..cuma kali ni docket..kata link down..tp tak down pon sebenarnyer..g site sampai malam dekat serdang..site kat atas bukit..cantik woo mcm bukit antarabangsa lak..leh nampak mines...uniten tak nampak lak..wohooo kol 9 aku baru balik umah...hebat hebat

day 18: 30/04/2009

arini pon sama ikut abang hayat n kecik...g wat VLAN gak..aku dah leh paham sikit2 la bab VLAN ni..hehheeh~ ingat sikit2 la..heheheh....arini paling dahsyat sekali..sebab esok kan hari buruh so aku kena balik bp malam ni gak pasal pagi esok nak g mersing..nak tanak kena merempuh jam la..hoho kena plak malam tu g site jalan pon jam..pastu tunggu org plak nak masuk site pasal kunci kitorang probs...tunggu org tu dr KLCC hampir 2 jam sebab jalan jam..kalau ikotkan dekat je tu.. mata pon sudah nantok hohoho..sempat aku tido dlm keta tadi tiba2 abg hayat ckp nak lepak mamak plak..alamak terbantut nak berhibernasi kejap..ngeh ngeh~ malam tu balik kol 11 malam..sampai puchong kol 12...so jam semua sampai bp kol 3.30 pagi..agak terkumat kamit mulut aku baca selawat banyak2...pasal aku mana penah drive kol 1, 2 pagi kat highway sorang2 ni..hohoho..tapi alhamdulillah selamat sampai~

PERCUTIAN DI MERSING

bapak aku cakap "macam model kalender je"...wakakaka ye tak ye gak model kalendar bulan september ye


ni gambo kat mersing..bercuti..seronok siottttttttt~ lama giler aku tak holiday..ye lah non stop siot belajar sejak sem lepas..ngan thesis..ngan fyp..exam..bla bla..so puas hati aku mandi laut..hohoho~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...