Pages

Saturday, May 30, 2009

polkadot dot

windu la ngan kucing kesayangan saya ni huhuhuh

takde keje wat tag orang kat facebook so aku share kat cni sekali ye:

25 random facts about me during my childhood~

1. Saya sangat comel masa kecik dulu (ok semua muntah wakakaka)

2. Dulu suka main beskal kat luar rumah masa time petang2..jatuh beskal tu perkara biasa arr beb..tgk la gua lasak sampai skrg hahahaha

3. Masa tadika..ade satu hari tu aku mcm pelik je..mcm ade bende yg aku lupa...tapi ape ye...tiba sampai kat sekola...mak abah dah blah...baru aku teringat ape yg aku lupa sebenarnyer...rupenyer aku lupa pakai seluar kecik aku..satu ari tu aku diam je..langsung tak cakap ngan sape2 pon...sebab aku rasa diorang semua perasan aku tak pakai seluar kecik aku..padahal aku je yg perasan wakakaka

4. aku suka pakai gaun (eh betul ke eja) ala baju skirt yg kembang2 tu...ahah comel owh

5. aku suka sgt ikot maktok n atok aku g pasar lambak...sebab kat sane aku leh pow maktok aku..pow suruh beli dengdang..tora..JJ..pastu coklat dia aku letak kat peti sejuk..dah jadi banyak coklat tu tak makan pon..sebab yg penting adalah mainan dia..kah kah kah

6. aku tak reti nak suke2 kat orang masa kecik2 dulu..dah besar ni baru gatal sket hahahaha

7. suke minom air botol coklat magnolia..aku ingat lagi dulu kalau sarapan pagi aku mesti nak minom air tu..tp skrg mane ade da dalam botol ni..semua pakai air kotak je..kalau botol pon ade yg air gas je

8. tyme tadika gak..aku kerap tuka-tuka beg..maktok aku banyak beg..abes beg dia aku bawak masa tadika...tiap2 ari tuka beg yg berlainan pattern n fesyen..kononnyer mengikut peredaran semasa..aku pon tatau kenape aku tuka2..mungkin nak berlagak? wakakaka takdela suke2 je kot

9. aku ingat lagi tyme tu darjah 6..aku adelah pengawas...peraturan sekolah ialah tak boleh duduk dalam kelas masa rehat..semua kena keluar...aku ni agak skema dulu..ade budak laki tu dok dlm kelas..so aku pon masuk la dlm kelas tu n 'sound' budak tu secara baik supaya keluar dr kelas...budak tu keluar dulu..then aku pon pastu nak kua la gak dr kelas tu..sekali cikgu disiplin lalu.."oOoOOoo awak pengawas plak ye yg duduk dalam kelas..nak kena nieh" sambil dia memiat pipi aku yang tak berape nak ade lemak time tu...bapakkkkk saketttt gilerrr...aku terus nanges berjam2...sampai la ke waktu balik...ingat ye cikgu sabariah! saya masih ingat lagi kejadian tu! saya innocent tau!

10. oh ni kejadian ngeri...masa umur 5 tahun kot..aku mmg minat superman masa dulu...kira mcm faizal tahir la aku ni...aku pon tatau mcm mane aku leh jadi geliga kepala otak main terbang2..caranya ialah terbangkan diri kita n terus landing atas katil..banyak kali la gak aku wat..sangat seronok rasa seperti terbang betul la..tp ade satu time tu..aku salah landing..terlanding kat bucu katil yg tajam tu..waduh waduh hebat betul bibir aku pecah..darah byk betul keluar...doktor suruh jahit tapi aku tanak sebab takot..last2 doktor tampal je bg darah tak keluar...sampai skrg kalau perasan ade scar lagi kat bibir aku ni..padan muke cika oi main lg terbang2

11. dulu kalau g pasar malam..aku suruh mak aku belikan pop corn..tapi tanak yg warna kuning..nak warna ijau ke..merah ke...barula besh tak mcm org lain punyer warna kuning je

12. rambut aku time kecik dulu panjang..paras punggung la gak...tp skrg hampeh..takat bahu je dah rimas..wakakak panas panas

13. selalu dapat top 10 kat sekolah dulu..seingat aku la..tapi bila masuk uniten jadi top ten dari bawah kah kah kah

14. suke makan aiskrim malaysia yg maktok aku buatkan...selalunyer perisa milo la aku suke nyum nyum

15. umur 5 tahun aku dpt adik pompuan..aku blur2 je kat spital..sape neh? kenape dia botak? kah kah kah takde perasaan wei..hangen je adik aku baca ni

16. ni aku tatau la...pakcik aku ckp dulu..kalau aku nak buang air..aku mesti akan ajak g subang parade..asal nak buang air je ajak g subang parade..tanye nape..aku ckp aku nak buang air..aneh rasernyer..aku pon tatau nape..sengal~

17. aku sebenarnyer tak pelat..tapi ade satu perkataan yg mak bapak aku selalu perli aku bila balik kg...kg aku kat negeri sembilan..so mmg banyak la lembu2 kan yg berak..aku pronounce taik lembu as 'taik debu'...so asal tiba je kat kg..mak bapak aku akan ckp "taik debu taik debu"..bengang je aku sampai skrg asik kena perli je hahahah

18. biasala pompuan..gincu mak aku jadi mangsa..patah2 aku kerjakan hahahaha

19. tyme hujan aku akan buat sampan...buat bot pakai kertas pastu main dekat longkang..laju giler bot tu jalan hahahaha sampai tersumbat longkang dipenuhi ngan bot bot aku..pastu kena marah ngan mak aku..yes

20. aku ade asma masa kecik dulu..tp skrg dah besar dah ilang lak n jarang2 kena..maybe sebab aku kuat kot skrg..wakakaka....tp walaupon asma..aku selalu tido ngan kucing aku..besh wooo

21. pengumpul sticker tersohor masa sekolah rendah dulu..hhahaha banyak giler koleksi aku

22. katun yg aku suke tgk semestinya transformer...tak sabar ni nak tgk muvie transformer

23. aku mmg kurang bernasib baik tyme sekolah...aku mmg dijodohkan dengan rumah yg corot masa sekolah dulu..umah kuning masa kat sek rendah n umah ijau masa kat sek menengah..dedua umah tu corot giler...tetiap kali sukan mesti dapat no.4 dari 4 rumah..aku tak penah rasa kemenangan..ataupon adiah2 kemenangan...hambar je..lol..tp kat uniten sep baik EE/EP no 1...oyeahhhh!

24. aku tak minat patung barbie..sebab muka dia buruk mcm idop plak kadang2 aku rasa...eeee tak suke tak suke..cmnela dak2 pompuan leh suke ye?

25. surat chenta? ade jugak la kot dulu dak2 laki bagi pastu aku simpan...sep la nanti mak bapak aku jumpe mati woo..tapi skrg dah takde dah surat2 tu pasal kena makan ngan anai2 hahahaa

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...