Pages

Sunday, April 26, 2009

praktikal: week 2

Day 6: 20/04/2009

takde ape sgt..just update docket dari mr helmi and mr hayat..hohoho mr tu lol...update and combinekan file untuk bagi kat mr winston

Day 7: 21/04/2009

Arini ikut ummi g wat Nera Digi Site Survey..site kat Bukit Lipat, Klang...nak tau kat ne? aku pon tatau...hahahha aku mmg tatau la jalan2 kat KL ni..main ikut je diorang g mane..g ngan Ummi, abg zul J ngan abg adif...tapi seblum tu kena collect kunci dulu..mcm2 prosedur rupernyer nak g site..huhuhu~ seblum tu Ummi ade ajar cmne nak wat report..oOOOo rupernyer begitu..kena refer link budget (ade info semua pasal site tu)...eceli site survey ni sebenarnyer nak wat untuk proposed antenna baru nak tembak ke site taman bukit mewah n jalan batu unjur...so kita kena wat survey seblum nak proposed antenna tu...site jenis tower..so abang2 tu kena panjat tower..aku ngan ummi dok dalam cabin kena catat semua bende..adelah yg nak kena catat tu aku malas nak terang huhuh~

tower yg abang2 tu kena panjat..hanya org ade lesen je leh panjat tower tu

ini adalah DDF rack, IDU, rectifier bla bla banyak lagik

sebenarnyer site tu kat area atas bukit dekat2 hutan...datang2 je ade binatang hutan yg pelik..aku lupa ape namanya abang2 tu ckp..tak penah tengok..mcm rupe cicak campo biawak..kecik je...tp binatang tu tengah gado..huhuuh...ade lagi satu binatang main lompat2 kat pokok..seperti tupai..tapi kalau tak silap aku....binatang tu bentuk mcm tupai tapi ade 2 tanduk..hohoho..maybe binatang tu dah pupus..jarang2 tgk..ngeh ngeh~

Day 8: 22/04/2009

Ok arini dok opis belaja pasal microwave engineering ngan abg adi..hohoohoh kena review balik buku RF ni..al-maklumla gua baru amik RF sem lepas tapi result cam hampeh...adoiii~

ni bos aku...mr winston...ngah assign tugas kat pekerja2

ahahaha..duit takde jadi aku makan megi ngan abang2 ni..kelaka betul lunch makan megi

gambar sekadar hiasan..wat aku tergelak jap huhuh

Day 9: 23/04/2009

arini g ikut abang adif, abg moq n abg adi g wat docket..docket ni eceli bila ade complaint cakap link down or tak berfungsi ke ape..jadi engineer kena la g tempat tu untuk troubleshoot...oh nak wat troubleshoot ni memerlukan kepakaran dan knowledge yg tinggi seperti data comm dan RF..aku hanya mampu tercengang je tgk diorang wat trouble shoot..tp aku ade la tanye ckit2 kan..hohoho..site dekat jusco bukit raja..maxis kata link down...so diorang g trouble shoot..

diorang ngah trouble shoot...fuyyo pink tu tak leh tahan~

this is IDU..in door unit

abes betul2 kan..lohh sempat pula diorang ni g shopping...gaji dah masuk la katekan...aku hanya mampu tgk je la..duit kena jimat beb..mane ade duit sgt ni..naseb baik la laki shopping tak mcm pompuan..tgk berkenan terus beli..kalo aku takdenyer 10 minit shopping...mau sehari..hohoho~

pehhh..shopping~

Day 10: 24/04/2009

Mari belajar bersama abg adi...ooo arini aku belaja lagi pasal Tx and Rx camne wave di transmit and receive..bagos sungguh ilmu ini..skrg baru aku nampak cmne...selalu belajo theory je..now aku nampak ckit...

pastu aku wat update lagi pasal docket sebab lepas ni nak pakai system online dah..hohoho so mr winston suruh aku tambahkan abg adif and abg adi punye docket..hoho ade kisah disebaliknyer...thumb drive aku leh wat hal plak..kena la aku wat balik..sengal betol cika tak wat bekap kan...adoyai~ tobat pas ni nak bekap kat computer company huhuhuh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...