Pages

Thursday, April 04, 2013

Flower Bouquet Wedding #Cikayat

Salam semua =)

Kali ni nak citer pasal Flower Bouquet untuk my wedding. Sekarang ni ade macam2 bouquet  orang buat utk kawen..bukan pakai bunga betul je..pakai brooch, pakai candy, jeans, craft, candy and macam2 lagi. Tapi untuk saya, saya pilih bunga hidup untuk jambangan bunga saya sebab saya suka bungaaaaaa

Untuk Akad Nikah saya pilih combination Bunga Calla Lily & Bunga Purple Kecik2. Saya prefer bunga yg nampak batang dia..terasa lebih kemas...Memula nak pilih bunga Lily..Tapi bunga Lily kan ade debunga warna oren tu..saya takut debunga tu melekat kat baju putih saya...so orang kedai tu sarankan Calla Lily..Terus terpikat!



cantik tak? ditambah dengan ribbon n pearl beads

suka sangat gambar ni =)


Untuk Majlis Bersanding pula..saya pilih Rose Putih and ditambah dengan bunga warna pink tu tak ingat bunga ape..Diserikan lagi dengan Ribbon macam gambar bawah...tapi yang ni kena balut, letak kapas ngan air dalamnya..nak bagi fresh sbb tengah hari panas katanya nanti layu...OoOoOoOo itu macam ke...

Baju saya dark purple..so kena amik bunga cerah bagi nampak kontra...


Ewah-ewah dua orang tu

Bunga pink tu bunga betul..Tapi dari jauh nampak mcm plastik lak hehe

OKla bagi kengkawan yang duduk area BP...Nak tau mane saya tempah Flower Bouquet ni..Selain dari Lily Florist yang famous kat BP. Ade kedai bunga baru, nama dia Fang Fang Florist. Kedai ni dekat je ngan rumah saya. Dia dekat shoplot opposite Jalan Tanjung Labuh dekat Traffic Light simpang empat nak pegi Taman Bukit Perdana tu. Kalau u all tau la. Saya tempah kat sini sebab dekat je ngan rumah. Saya tempah awal, sebab dia kata kalau nak warna biru ke dia kena colour dulu bunga tu. Oh rupenye bunga ros warna biru tu dicolourkan ingatkan original. 

So saya tempah seminggu awal. Tempah 2 bouquet tu n beserta petals. Ye boleh beli Rose Petals untuk diletak dalam botol kaca ke. Nak wat centerpiece kat meja pon boleh. Murah je satu plastik merah yang selalu beli pisang goreng tu RM1. Boleh beli ikut banyak mane kita nak. Kononnye i beli petals tu nak tabur kat atas katil. Sekali terlupa plak nak wat bentuk love atas katil hahaha~! 

Boleh pilih design yg dah siap ataupon reka sendiri ikut design pilihan kita. Harga ikut berapa kuntum kita nak n bahan untuk hiasan. Aritu dia offer untuk decorate kereta pengantin. RM100 starting dia cakap. Disebabkan aku tunggu   pengantin lelaki dtg kt umah untuk meredah tol..So better tak payah, kereta pengantin tu wat belah laki aku kat Parit Buntar. 

Sebelum tempah sebenarnya aku dah google dalam internet nak macam tu macam ni la..sekali tunjuk kat dia 'Ini bunga luar negara maaa...sini mane boleh hidup'..Oh ye ke...Hahaha sukahati je aku kan nak bunga pelik2..rupenye takde kat Malaysia..Lalalala~


Ni la kedainye..Time i amik gambar ni dia tutup plak..Kedai dia cantik interior design dia. Macam English Style. Ade basikal vintage. cantiklah senang citer..Tak caye pegi singgah...dekat ngan Taman Sri Penggaram & Taman Bukit Perdana kedai ni...

Lokasi kedai tu

Sampai sekarang ye saya simpan bunga ni. Wat potpourri la katakan. Lagi pon saya ni kuat sangat  sentimental value huhu =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...