Pages

Monday, April 20, 2009

praktikal week 1

minggu lepas start intern..tak sempat nak citer maklum la pindah rumah..setelkan thesis itu ini..bla bla...so tak sempat update ok~

bersemangat giler..first day kol 6.45 pagi dah bertolak dari rumah..maklumla tak budget lagi kan...sekali kol 7.30 dah sampai..lol..aku masuk keje kol 8.30..wakakaka..ape lagi lepak la dalam keta..agak cuak sebenarnyer al-maklumla gua tak pernah keje ngan sape2 selain mak bapak gua..lol~ so cuak ok!

kol 8 lebih nampak dah ade org..so report la kat tumpat solutions sdn bhd...wohhh..banyak giler lelaki ok! i sorang je pompuan....abang2 tu ckp ade sorang je engineer pompuan kat cni tapi dia cuti..so campo aku..ade 2 je la pompuan..n campo bini bos ade la 3 org jer pompuan...campo anak bos ade la 4 org...4 org je ok!

first day takde keje sangat...nak tau ape keje aku...yes jadi babysitter anak bos..huhuhu~ comel giler seh...siyes geram..cute sgt!



kan? cute kan? tiap2 ari layan anak bos...dia mmg rapat ngan pekerja2 kat cni..huhuhu~

setelah hampir kebosanan n hampir nak tertido..ade abang tu nampak aku mcm bosan giler...dia pon ckp " nak keje tak?"...mestila mau! peh pelik gila..org kalau boleh tanak keje tp aku nak..ye la nak ilangkan bosan ni weh...dia suruh update n susun2 file site survey..aku wat je la...ilangkan ngantuk...

hari2 yg lain sama gak...aku wat keje kat opis update n susun file2 site survey untuk claim ngan celcom nanti...pastu wat database file complaint untuk bgtau customer ape kerosakan n mcm2 la...ade gak aku tolong boss wat keje...boss nampak aku mcm bosan tinggal sorang2...fahmi (rakan sepraktikal aku) dah g site..ciss tak guna aku kena tinggal...takpela aku tolong boss..hoho~ masuk bilik boss tlg boss arrange file...banyak betul file...adela sedepa file yang kena check n update kat computer...waduhh2..sambil2 wat keje boss ckp "nanti saya ingat nak anta awak sebulan g sabah sarawak..ade projek celcom kat sana..boleh tak sharifah?"...aku terkedu..tiba2 aku wat thumbs up sambil ckp ok2..hampeh ngan boss pon nak thumbs up ke..ngeh ngeh~ insyallah maybe sebulan aku kat sarawak nnt...mintak2 jadi amin~ pasal dah 2 kali boss ckp kat aku nak hantar g sarawak..huhuh

aku dalam proses sedang menjinakkan2 diri ngan pekerja2 kat cni..adoi banyak sgt laki..terpakse la kawan ngan laki kan..wat muka tak malu sudah ngan abang2 kat cni..hahahah~

khamis tu takde keje..so aku main ternet..bapak laju seh ternet! main pet society gila laju sampai taleh race sebab laju sgt..lol~ pastu bukak ym...tiba2 supervisor aku buzz sambil meng'hoi' kat aku n ckp aku ponteng kerja..isk isk sir suhaimi saya tak ponteng la..abes dah takde keje main la ym..huahahahah pastu chat ngan sir..slumber chat ngan lecturer lol

oh jumaat aku cuti pasal nak hantar thesis...slumber baru start praktikal dah cuti wakakakaka..ok will update later for week 2 daaa =P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...